صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 
+تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008

آخرین اخبار

  • ناتوی عربی فروپاشید
  • جوان ۲۶ ساله، برادر و نامزدش را به قتل رساند
  • جلسه هم‌اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت با بیمارستان مرودشت
  • قرآن سرچشمه ی آنچه از دنیا و آخرت می‌خواهیم است.
  • لایروبی بستر رودخانه کُر در ورودی شهر مرودشت
  • جمهوری اسلامی اکنون دست برتر در میدان دیپلماسی و جنگ می باشد
  • کنترل تنگه هرمز در اختیار ایران است
  • تامین نان با کیفیت مطالبه به‌حق شهروندان است
  • بانوان سیدان پیشگام کارآفرینی و رونق اقتصاد محلی
  • درخشش مرودشتی ها در لیگ برتر تکواندوی کشور
  • 18 هدف مهم متعلق به ارتش شرور امریکا طی دو موج عملیاتی مورد هدف قرار گرفتند.
  • بازار فروش؛ مهم‌ترین مطالبه هنرمندان صنایع‌دستی مرودشت
  • مرودشت در مسیر کشاورزی نوین؛ از آبیاری هوشمند تا تغییر الگوی کشت
  • تجلیل از خانواده ورزشکار شهید پویا یزدانی
  • عبدالحسین نجفی به عنوان ریس جدید آب و فاضلاب شهرستان مرودشت منصوب شد.
  • دستگیری ۱۷ سارق در طرح امنیتی مرودشت
  • عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، به عضویت هیأت تحریریه دو مجله ISI منصوب شد.
  • چرا ایران زد؟ چه نتیجه ای گرفت؟
  • بازدید سیدمختار امیری فرماندار مرودشت از کارخانجات آرد و بیسکوئیت دادلی
  • آغاز فصل برداشت جو در مرودشت
  • شناسایی دومین دندانپزشک قلابی در مرودشت
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی گندم مرودشت
  • خون شهدا باعث نجات دین، اسلام ورشد مسیر انقلاب شده است
  • مردم منشأ قدرت کشور هستند
  • گزارش تصویری: مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در سیدان
  • پتروشیمی شیراز؛ آلودگی و بیکاری در مرودشت
  • دستگیری زن سارق طلاجات کودکان در مرودشت
  • بازدید معاون وزیر آموزش و پرورش از مدارس سما واحد مرودشت
  • بازدید شهردار و فرماندار مرودشت از پروژه های عمرانی شهرداری
  • رئیس جدید اداره مخابرات شهرستان مرودشت معارفه شد
  •  

     

     


    دستگاه های اجرایی مرودشت برای ریشه کنی سالک تفاهم نامه امضا کردند

     
    4076
    :كد
    یکشنبه 30 خرداد 1395

    فرماندار شهرستان مرودشت گفت: نفاهم نامه مشترکی برای ریشه کنی سالک بین شبکه بهداشت و درمان، فرمانداری و سایر اداره های این شهرستان امضا شد.



    به "گزارش مرودشت آنلاین"ماشاالله حیدر زاده، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: برای ریشه کن کردن سالک، تمرکز ما نباید تنها بر روی شبکه بهداشت و درمان باشد بلکه همه دستگاه ها و مسئولان باید در این زمینه مساعدت و همکاری داشته باشند .
    وی افزود: تمام مدیران این شهرستان باید در پیشگیری از سالک سهیم باشند و هر کس در حوزه وظایفی که تعریف شده دراین زمینه کوشش کند.
    فرماندار شهرستان مرودشت، بیماری سالک را عاملی برای صدمه وارد کردن به اقتصاد خانواده و همچنین وارد آمدن صدمه های روحی و جسمی به بیماران دانست و گفت : امید است با اجرای مفاد این تفاهم نامه همگان برای ریشه کن شدن این بیماری در این شهرستان بکوشند.
    رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت هم در نشست امضای این تفاهم نامه اظهار کرد: این تفاهم نامه در چارچوب اجرای شرح وظایف اداره هاو هم افزایی باشبکه بهداشت و درمان درزمینه پیشگیری از سالک بین شبکه بهداشت و درمان، فرمانداری و سایر اداره های مرودشت منعقد شده است.
    مسلم فلاحی افزود: در زمینه پیشگیری از سالک در شهرستان مرودشت، کارهای خوبی مانند جمع آوری نخاله ها در داخل و اطراف شهر، نصب بنرهای آموزشی در مراکز پُر رفت و آمد مردم و اجرای چند مرحله جونده کشی انجام گرفته است.
    وی مهار این بیماری را مهم ترین اقدام در این زمینه برشمرد و گفت: با همکاری سایر اداره های این شهرستان می توانیم شمار مبتلایان به بیماری سالک را کاهش دهیم.
    مدیرگروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این زمینه، اظهار داشت: اگر نتوانیم سالک را مهار کنیم، بیماری های بدتر از سالک گریبانگیر ما می شود پس باید همچنان برای جلوگیری از افزایش سالک کوشا باشیم.
    حسین فرامرزی ادامه داد: مرودشت تنها شهرستانی است که در آن چهار مرحله جونده کشی صورت گرفته و از ابتکارهای قابل تقدیر شبکه بهداشت و درمان، انعقاد تفاهم نامه مبارزه با سالک در بین اداره های این شهرستان است که اقدامی بی نظیر در این زمینه محسوب می شود.
    سالک یا لیشمانیوز پوستی، شایع‌ترین نوع بیماری پوستی لیشمانیاز است که بر اثر گزش جنس ماده نوعی پشه خاکی به انسان منتقل می‌شود، عامل این بیماری انگلی به نام لیشمانیاست.
    سالک در کشورهایی از جمله عربستان سعودی، عراق، ایران، سوریه، چین، جنوب‌شرقی روسیه، پاکستان، افغانستان و هند شایع است. سالانه ۱۹ هزار مورد ابتلا به سالک در ایران ثبت می‌شود که از این رقم سه هزار مورد آن مربوط به استان فارس است.
    شهرستان مرودشت در فاصله 45 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.




    نظرات بینندگان
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    1661
     
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari