بررسی تغییر جانمایی و معماری ایستگاه راهآهن مرودشت در کارگروه مکانیابی ایستگاههای راهآهن
|
3493
|
:كد |
شنبه 30 آبان 1394 |
|
مدیرکل دفتر مهندسی و تاسیسات زیربنایی راهآهن با اشاره به بررسی تغییر جانمایی و معماری ایستگاه های راهآهن رشت ، اردبیل ، ارومیه و مرودشت گفت : تجدیدنظر در جانمایی ایستگاهها بر اساس توجه به مقوله شهرسازی ریلپایه انجام میشود.
|
به گزارش آفتاب مرودشت،مدیرکل دفتر مهندسی و تاسیسات زیربنایی راهآهن با اشاره به بررسی تغییر جانمایی و معماری ایستگاه های راهآهن رشت ، اردبیل ، ارومیه و مرودشت گفت : تجدیدنظر در جانمایی ایستگاهها بر اساس توجه به مقوله شهرسازی ریلپایه انجام میشود.
وحید علیقارداشی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به رویکرد جدید وزارت گفت: جانمایی و معماری بسیاری از ایستگاههای مسافری راهآهن بر مبنای توسعه ایستگاههای چند منظوره، تقویت حمل و نقل همگانی، پوشش قطارهای پرسرعت و حومهای تغییر کرده است.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه مکانیابی ایستگاههای راهآهن به دستور دکتر آخوندی در وزارت راه و شهرسازی گفت: دبیرخانه مکانیابی این کارگروه در راهآهن است و جلسات کارگروه با حضور نمایندگانی از شرکت راهآهن ، معاونت معماری و شهرسازی ، شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تشکیل میشود.
مدیرکل دفتر مهندسی و تاسیسات زیربنایی شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: چند داور مستقل نیز برای نظارت بر این جلسات از سوی دکتر آخوندی تعیین شدند و حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ، ایرج کلانتری معمار و شهرساز و سیدرضا هاشمی مشاور معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی نیز در جلسات حضور دارند و در نهایت با نظر تمام افراد حاضر در جلسه ، مکان جدید ایستگاهها تعیین میشود.
وی با یادآوری اینکه تغییر مکان یا جانمایی جدید ایستگاههای راهآهن ایران باید مصوبهای از این کارگروه داشته باشد ، افزود: در این صورت علاوه بر کارکارشناسی تعیین محل جدید ایستگاهها ،
۴ معاون وزیر هم باید از نظر شهرسازی و حمل و نقلی محل جدید ایستگاهها را تأیید کنند.
قارداشی با یادآوری اینکه تغییر مکان دو ایستگاه مهم و بزرگ مسافری راهآهن قم و همدان با تصمیم همین کارگروه صورت گرفت از بررسی تغییر جانمایی و معماری ایستگاههای راهآهن رشت، اردبیل ، ارومیه و مرودشت در کارگروه مکانیابی ایستگاههای راهآهن خبر داد و گفت: پس از اتمام کار کارشناسی هریک از دستگاهها ، کارگروه تشکیل جلسه میدهد و تصمیم گیری و تصویب میکند.
این مقام مسئول در شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران این اقدامات را در جهت شهرسازی ریلپایه برشمرد و تأکید کرد: متأسفانه یکی از دلایل استقبال نکردن از راهآهن در کشور جانمایی غلط ایستگاهها است بنابراین تجدید نظر در جانمایی ایستگاهها بر اساس توجه به مقوله شهرسازی ریلپایه انجام میشود. البته این مهم باید پیش از ساخت شهر در نظر گرفته میشد به همین دلیل پیاده کردن شهرسازی ریلپایه برای شهرهای جدید سهولت بیشتری دارد و میتواند از معضلات ترافیکی کلانشهرهایی چون تهران بکاهد.
منبع:آفتاب مرودشت
|
نظرات بینندگان |
|
ارسال نظرات |
|
|