مراکز پیش دبستانی که به تدریس الفبا بپردازند موردتاییدآموزش وپرورش نیستند
|
4040
|
:كد |
دوشنبه 17 خرداد 1395 |
|
معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش وپرورش شهرستان مرودشت درجمع مدیران مدارس از پدیده "شتاب درآموزش" گلایه وانتقاد کرد
|
معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش وپرورش شهرستان مرودشت درجمع مدیران مدارس از پدیده "شتاب درآموزش" گلایه وانتقاد کردوبه والدین نوآموزان پیش دبستانی توصیه نمود که کودکان خود را وادارنکنند که در آموزش و یادگیری شتاب و عجله به خرج دهند.وی بیان کرد که آموزش الفبا و زبان انگلیسی باید درزمان مناسب خود صورت پذیرد از مراکز پیش دبستانی که برای تبلیغات بیشتر اقدام به تدریس الفبا می نمایند انتقاد نمود.
بهفرحیدری بیان کرد که از آنجایی که برخی مراکز پیش دبستانی زیرنظر آموزش و پرورش نیستند از این مراکز درخواست نمودکه به جای تدریس الفبا و زبان انگلیسی دراین مراکز به اهداف اصلی دوره پیش دبستانی که همان تقویت مهارت های چندگانه، پرورش خلاقیت و علاقمند نمودن نوآموزان بپردازند. و مراکزی که این اهداف رادرنظرنگیرند مورد تاییدآموزش وپرورش نیستند.
معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان مرودشت خطاب به اولیا نوآموزان مراکز پیش دبستانی عنوان کرد:
حداقل به سه دلیل سعی نکنید آموزش الفبا و مبانی ریاضی را پیش از دوره دبستان شروع کنید
اول این که
این سنین، دوران بازی و جست و خیز بچه هاست، کودک را از درس خسته نکنید
دوم این که
یادگیری الفبا سبب می شود کودک از ابتدای دوران مدرسه، از بیشتر بچه ها جلوتر باشد و از کلاس و درس زده شود و حتی ممکن است به عنوان دانش آموز ناآرام و نامنضبط شناخته شود. چرا که به دلیل تکراری بودن مطالب خود را با حرف زدن یا شوخی کردن با دوستانش سرگرم می کند.
سوم این که
حتی ممکن است شیوه آموزش این مراکزبا شیوه ای که کودک سال آینده در مدرسه می آموزد بسیار متفاوت باشد و این مسئله به طور قطع کودک را دچار سردرگمی خواهد کرد.
|
نظرات بینندگان |
|
ارسال نظرات |
|
|