کارشناس مسئول توسعه بازرگانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: با راه اندازی سیستم نوبت دهی الکترونیک برای نخستین بار در یک واحد خبازی در این شهرستان علاوه بر پیشگیری از ازدحام، رضایت مشتریان را به همراه داشته است.
امید روستا با بیان اینکه با استفاده از این دستگاه در نانوایی ها، می توان از ازدحام و کلافگی مردم پیشگیری کرد، افزود: در این حالت، مشتریان به این دلیل که از سیستم بلیط دریافت می کنند، با خیالی آسوده منتظر فرارسیدن نوبت خود از سیستم نوبت دهی هستند.
روستا با بیان اینکه در نانوایی مذکور علاوه بر نان تافتون در طول هفته حدود 30 کیلوگرم نان جو نیز پخت می شود، اظهار کرد: در این واحد خبازی روزانه دو هزار قرص نان پخت می شود و بیش از 200 نفر مشتری در سیستم نوبت دهی ثبت می شوند.
این کارشناس استفاده از آرد کامل در این نانوایی که میزان سبوس گیری بسیار کمی دارد، استفاده از مخمر و خمیر ترش و استراحت دهی دو ساعته به خمیر به منظورطی کردن فرآیند تخمیر را از دلایل کیفیت بالای نان، ماندگاری و رضایت مشتریان ذکر کرد.
روستا با بیان اینکه با توجه به کیفیت بالای نان معمولا تقاضای مشتریان بیش از میزان فروش نان است، یادآور شد: در واحد خبازی مذکور برای پنج نفراشتغالزایی شده است که دو نفر از آنها بانوان هستند.
وی اضافه کرد: سیستم نوبت دهی به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مشتریان، یکسان سازی ارائه خدمات در نانوایی ها و کسب رضایت مشتریان امری ضروری است.