صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • جهش سازندگی برای مردم گرانقدر مرودشت با مصوبه های شورای اسلامی
  • دیدار فرماندار ویژه شهرستان مرودشت با مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس
  • کشف سه خودرو سرقتی در سه عملیات جداگانه توسط پلیس مرودشت
  • آمادگی بالای ستاد مدیریت بحران شهرستان در مواجهه با بحران ها
  • محور تخت جمشید یک محور فرهنگی و شناسنامه مرودشت است
  • زندگی در کنار پسماندهای عفونی!
  • کسب مدال های رنگارنگ مسابقات کیوکوشین کاراته ایچی گکی قهرمانی کشور
  • تجمع بزرگ بسیجیان در مرودشت برگزار شد
  • حضور تاریخی ۲وزنه بردار جوان مرودشتی در رده‌ی سنی بزرگسالان در رقابت‌های جهانی
  • بررسی و رفع مسائل حوزه تولید و صنعت شهرستان باحضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی
  • مدیرجدید آموزش و پرورش شهرستان مرودشت منصوب شد
  • شکل گیری مرکز رسیدگی به امور مساجد، زمینه حضور جوانان را فراهم می سازد
  • اجراي طرح مبارزه با خرده فروشان و جمع آوري معتادين متجاهر در"مرودشت"
  • حمایت قاطع عبداللهی از کشاورزان
  • انتصاب سیمین رحیمی بعنوان رئیس اداره کتابخانه های عمومی مرودشت
  • اقدامات بیمه سلامت در خدمات دهی به روستائیان و اقشار کم درآمد شایان تقدیر است
  • رژیم غاصب صهیونیستی توان مقابله با حزب الله را ندارد
  • حمایت کامل دولت و وزارت جهادکشاورزی به توسعه‌ی کشت های گلخانه‌ای
  • شرکت گسترده مردم مرودشت در راهپیمایی ۱۳ آبان
  • سفر رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و معاونین وزارت جهاد کشاورزی به شهرستان مرودشت
  • خداحافظی فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت پس از ۱۵۷۰ روز خدمت صادقانه در شهرستان
  • ایستگاه فطار شهری مرودشت؛ آیا شان مرودشت این است؟
  • تشییع و خاکسپاری شهید علیزاده شهید حادثه تروریستی تفتان در مرودشت
  • ارتقا ورزشکاران از قهرمان به پهلوان با تمرین و تزکیه
  • جولان سگ های ولگرد چالش سلامت شهروندان مرودشتی
  • چمن زمین فوتبال بوستان نیایش بازسازی و نوسازی شد.
  • شروع کوبنده بارشهل در سال زراعی 1403
  • آمادگی کامل شهرستان مرودشت جهت برگزاری دقیق و جامع سرشماری کشاورزی
  • دومین همایش ملی پژوهشهای نوین در علوم ورزشی در مرودشت برگزار خواهد شد.
  • اجرای عملیات لوله گذاری در ورودی شهر مرودشت
  •  

     

     


    نگاه فرودستانه تأمین اجتماعی شعبه‌ی مرودشت به شهروندان

    نويسنده - خبرنگار: ج. استخری

    -  
    5851
    :كد
    سه شنبه 27 تير 1402

    مردم ولی نعمت شما هستند، بدهکار نیستند، حُرمت نگه دارید




    یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های اصلی هر سازمان ،جلب رضایت مشتریان و ارباب رجوع از طریق ارایه خدمات با کیفیت مطلوب است.
    در نظام اداری و اجرایی رضایت مردم از خدمات دستگاههای دولتی یکی از شاخصهای اصلی سنجش کار آمدی و رشد و توسعه می باشد و مؤلفه هایی از قبیل سرعت، صحت و دقت در انجام کار مراجعان، چگونگی رفتار و برخورد با ارباب رجوع و اطلاع رسانی مناسب عواملی هستند که موجب رضایتمندی مراجعین می شوند.

    🔹با این‌مقدمه کوتاه برآن شدیم‌ تا تحلیل امروزمان را اختصاص دهیم به دستگاهی که بیشترین حجم مراجعه عمومی را در روز پذیرا است و بی‌گمان همه‌ی ما در طول ماه و یا کمتر و بیشتر، برای رتق و فتق امور جاری و معیشتی به شعبه تأمین اجتماعی شهرستان مرودشت مراجعه می‌کنیم ، شعبه ای که این روزها مردم و شهروندان ساکن در مرودشت، در خصوص برخورد نامناسب برخی از کارکنان این دستگاه مهم، گلایه ها و شکواییه های بسیار دارند و خواستار تغییر نگرش و تکریم و عزتمندی مردم و مراجعین هستند.

    🔸در اینجا رویِ سخن نگارنده به مدیر شعبه تأمین اجتماعی شهرستان مرودشت می‌باشد که، آقای حبیب آگهی، کارمندان شما حق ندارند آرامش فکری مردم شریف مرودشت را بر هم بزنند. شما نیک می‌دانید سازمان  مطبوع شما همواره در تیررس قضاوت مردم قرار دارند و در صورتی که رفتار یکی از کارکنان شعبه‌ی شما با شُرکای اجتماعی و مردم که ولی نعمت شما هستند نامناسب باشد و باعث نارضایتی عمومی شود، تمامی کارکنان آن مجموعه زیر سئوال خواهند رفت.

    🔹آقای رئیس شعبه تأمین اجتماعی مرودشت برادر ارجمندِ من:برای کُرسی هایی که شما و کارکنان شما بر روی آن‌جلوس کرده اید خون‌ها داده شده، خون بهای کرسی های مدیریتی را با برخورد نامناسب و نامتناسب برخی از کارمندانتان با مردم شریف مرودشت پرداخت نکنید، شما و کارمندان‌تحت مدیریت شما موظف و مکلف به پاسخگوییّ،درست، اصولی همراه با تکریم به مراجعین هستید، با مردم با شایستگی برخورد کنید و شایسته سالاری را سرلوحه کار خود قرار دهید که این‌مهم امری اجتناب‌ ناپذیر است.
    🔸گویا کارمندان آن شعبه وزین، در تصور غلطشان فکر می‌کنند که مردم به سازمان تأمین اجتماعی "بدهکارند" در حالی که باید این نوع دیدگاه و نگرش تغییر کند چرا که همین مردم هستند که با پرداخت به موقع بیمه های تأمین اجتماعی، زمينه‌ساز ماندگاری شما بر کُرسی ها را فراهم می‌کنند و باعث دوام و قوام و پایداری شما در آن حوزه خدماتی هستند و این غلط است که فکر کنید مردم بدهکار شما هستند.!

    👈 *کرامت ارباب رجوع در نظام اداری کشور*
     
    🔹آقای رئیس شعبه تأمین اجتماعی شهرستان مرودشت، بی گمان یکی از اهداف اصلی هر سازمان ،جلب رضایت حداکثری مشتریان و ارباب رجوع از طریق ارایه خدمات با کیفیت و مطلوب است.در نظام اداری و اجرایی، رضایت مردم از خدمات دستگاههای دولتی یکی از شاخص‌های اصلی سنجش کار آمدی و رشد و توسعه می باشد و مؤلفه هایی از قبیل سرعت، صحت و دقت در انجام کار مراجعان، چگونگی رفتار و برخورد با ارباب رجوع و اطلاع رسانی مناسب عواملی هستند که موجب رضایتمندی مراجعین می شوند، به مردم شریف و مراجعین و شرکای اجتماعی تان در جغرافیای شهرستان مرودشت نگاه فرودستانه نداشته باشید که بی گمان در پیشگاه خدا و مردم مسئولید و باید پاسخگو باشید.

    🔸شهروندان مرودشتی از چگونگی برخورد نامناسب‌برخی از کارکنان آن شعبه بسیار گلایه مند و ناراضی اند و گویا برخی از همکاران شما، با قوانین مُصرح ناآشنا هستند. به کارمندان خود مطالعه ماده ۲۸ در خصوص نحوه برخورد و تکریم ارباب رجوع را یادآور و متذکر شوید.

    🔹رویکرد رفتار با مراجعان و برخورد با آنان را باید به نکته های پیش گفته اضافه کرد که، بعضا به صورت رفتار نامناسب و غیر محترمانه نمایان می شود و علی رغم تاکید ارزش های مذهبی، به این امر توجه کمتری شده است. با توجه به موارد فوق الذکر، به منظور ایجاد ساز و کارهای لازم در ارایه خدمات مطلوب، مناسب و مؤثر به مرم و برخورد مناسب کارکنان شما با مراجعان و نهادینه شدن موضوع رضایتمندی مردم ، برنامه ارتقاء و حفظ کرامت مردم در نظام اداری به عنوان یکی از برنامه های مهم تحول اداری منظور شده است.

    👈 *لزوم‌ توجه جدی به کرامت ارباب رجوع:*

    🔹شهروندان، اشخاص حقیقی و حقوقی جامعه اعم از ارباب رجوع و یا کارمند دارای ارزش ها و حالت های خاصی از بافت شخصیتی منحصر به فرد خود هستند. بنابراین، نظام و بافت شخصیتی هرکس در هر جایگاهی که قرار دارد باید حفظ شود. این امر معطوف به ضرورت توجه به عزت نفس و یا حرمت نفس افراد می باشد و لازمه حفظ و نگهداری این ویژگی ها، انجام رفتارها، بیان گفتارها و برخورداری از پندارهای نیک در تعامل بین افراد جامعه است. اگر این فرآیند به هر صورت خدشه دار شود، انگیزه ای برای تکریم باقی نمی ماند.

    🔸 در پایان از این روی به شما برادر ارزشمند پیشنهاد می‌شود، ابتدا باید به کارگزاران سیستم اجتماعی تحت امر خود، آموزش‌های مناسب را بدهید تا برای حفظ حرمت شخصیتیِ مردم اهمیت زیادی قائل شوند تا آنها نیز، با رضایت وظایف خود را انجام دهند. اگر در هر سیستم عدم انگیزه و نارضایتی مردم وجود داشته باشد، بازخورد آن بر رفتار، گفتار و تفکر همین‌مردم، اثر منفی باقی خواهد گذاشت. به گفته روانشناسان واژه کلیدی برای تکریم ارباب رجوع، بهادادن به حقوق همه شهروندان و رعایت شأن و عزت نفس آنان است.




    نظرات بینندگان
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    1330
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari