صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • پایان موج نخست سفرهای نوروزی / بیش از ۱۱هزار نفر از هم میهنانمان در مدارس شهرستان مرودشت اسکان موقت داده شدند
  • مجموعه جهانی تخت جمشید با ۶۶ هزار بازدید کننده تا 5 فروردین
  • فارس استان برتر کشور در اسکان مهمانان نوروزی درمدارس در پایان دور اول سفرهای نوروزی ۱۴۰۳
  • تحقق شعار سال باعث اقتدار کشور می شود
  • روایتی از عملیاتی که جهان را تکان داد
  • نقش رستم مرودشت؛ تاریخچه، جاذبه‌ها و تصاویر
  • پاسارگاد؛ بقایای تاریخ هخامنشی
  • ۱۰ هزار مسافر نوروزی لحظه تحویل سال را در تخت جمشید جشن گرفتند
  • مرد سال ورزش ایران: هادی چوووووووپان!
  • ۵۲ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در مرودشت آماده شد
  • اعلام صحت انتخابات در ۱۲ حوزه انتخابیه فارس توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید
  • رعایت شئونات دینی و اسلامی مورد توجه مردم وگردشگران باشد
  • 37 دوره مهارتی در قالب طرح افزایش نفوذ دانش در مرودشت برگزار گردید
  • درخشش بانوان مچ اندازی مرودشت در رقابت های قهرمانی ایران
  • مرودشت فاتح مسابقات قهرمانی اهداف پروازی استان فارس
  • پاکسازی و درختکاری در مجموعه جهانی تخت جمشید
  • اسناد مالکیت تخت جمشید و کاخ اردشیر بابکان صادر شد
  • بنیاد شهید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش موثری دارد
  • ماموریت مجلس دوازدهم چیست؟
  • چند نصیحت برادرانه به تازه انتخاب شدگان
  • گزارش تصویری: حضور مردم مرودشت در پای صندوق رای + جشن رای اولی ها در دبیرستان دخترانه شاهد و فرزانگان
  • کشف رد پای انسان‌های ۱۴ هزار ساله در ارسنجان
  • انتخابات مجلس در حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم کشید. + آرای همه نامزدها
  • یک باند خرید و فروش آراء در مرودشت بازداشت شد
  • ممنوعیت استقرار غرفه ها در مسیر اصلی تخت جمشید مرودشت در ایام نوروز
  • اعلام آمادگی یک سرمایه گذار برای ساماندهی مجموعه‌ی میراث جهانی تخت جمشید مرودشت با ۱۰هزار میلیارد ریالی
  • درخشش شطرنج باز مرودشتی در مسابقات بین المللی کاسپین
  • قهرمانی سعید رزمیان در مسابقات پرورش اندام کشور
  • بهره برداری از بیش از ۵٠ پروژه عمرانی
  • جهاد تبیین اولویت اصلی نامزدها باشد
  •  

     


    سيستم تأسيسات هوشمند دوگانه سوز زندان مرودشت افتتاح شد

     
    609
    :كد
    يك شنبه 10 بهمن 1389

    بزرگترين کارگاه اشتغال و حرفه آموزي زندانيان فارس با 60 درصد پيشرفت فيزيکي در زندان مرودشت در حال ساخت مي باشد .



    بزرگترين کارگاه اشتغال و حرفه آموزي زندانيان فارس با 60 درصد پيشرفت فيزيکي در زندان مرودشت در حال ساخت مي باشد .
    با حضور مدير کل زندانهاي فارس،رئيس زندان و فرماندار مرودشت، و جمعي از مسئولين دستگاههاي اجرايي مرودشت و اداره کل زندانهاي فارس سيستم هوشمند،دوگانه سوز زندان مرودشت گشايش يافت و از بزرگترين پروژه در حال ساخت کارگاه اشتغال و حرفه آموزي زندانيان نيز بازديد بعمل آمد.
    به گزارش خبرگزاري آريا،جعفرقلي مدير کل زندانهاي فارس: اگر مددجويان تمايلي به اصلاح نداشته باشند فعاليتهاي تربيتي بي اثر خواهد بود مدير کل زندانهاي فارس، در حاشيه مراسم با حضور در بين مدعوين و مددجويان زندان مرودشت گفت: ما زندانبانان خود را خدمتگزار نظام مقدس جمهوري اسلامي مي دانيم و در جهت بازگشت مجدد مددجويان به جامعه بايد گام برداريم.
    ناصر جعفرقلي افزود: وظيفه ما در امر زندانباني اين است که مشکلات مددجويان را بررسي و خسارات و خطاها را شناسايي تا زنداني به جامعه و خودش آسيبي نرساند.
    وي اظهار داشت: مهمترين اصل در زمينه اصلاح، فرد مجرم مي باشد که از فضاي بوجود آمده استفاده و خود را به منظور رفع خسارت وارده به جامعه آماده نمايد. جعفرقلي تأکيد کرد: اگر مددجويان خودشان تمايلي به اصلاح و تربيت نداشته باشند فعاليتهايي که در زندانها در حال انجام است مؤثر نخواهد بود. اين مقام مسئول در بخش ديگري از سخنانش به آموزه هاي ديني نيز اشاره کرد و گفت: خداوند متعال است که انسانها را به صراط مستقيم هدايت مي کند،اگر فردي در زندگي به سمت خدا و دين حرکت نکند قطعاً زيان مي بيند.
    مدير کل زندانهاي فارس همچنين از حرفه آموزي، دين آموزي، اشتغال و آموزش به عنوان عوامل مهم در کاهش جرايم ياد کرد و افزود: با افزايش هر يک از اين محورهاي مهم در بين افراد جامعه، جرايم به ميزان قابل توجهي کاهش مي يابد.
    به گزارش آريا به نقل ازروابط عمومي سازمان زندانها،وي خاطرنشان کرد: با همت مضاعف مسئولين در زندان مرودشت، اين مرکز بايد به عنوان دانشکده حرفه آموزي زندانيان در سطح کشور معرفي گردد. مقام ارشد زندانهاي فارس ابراز داشت: معلمي کار انبياء است اما معلمي و کارکردن در زندان علاوه بر اينکه شغل انبياء است با سختي که به همراه دارد براي خداوند جذابيت بيشتري دارد و کارکنان زندانها بايد بدانند سخت ترين کارها باارزش ترين کارها مي باشد.
    جعفرقلي افزود: سخت ترين مرحله کار زندانباني در بدو ورود زنداني است که مددجويان اينگونه تصور مي کنند که زندانبانان بدترين انسانها و دشمن آنها محسوب مي شوند و نظام زندانباني را نيز در آن راستا در حالت تضاد مي بينند اما بايد گفت هدف زندانبانان در جهت اصلاح و تربيت اين افراد مي باشد. وي در ادامه تأکيد کرد: زماني فعاليت ما در امر زندانباني نتيجه خواهد داد که نرخ بازگشت مددجويان به زندان، به صفر برسد و اميدواريم با انجام فعاليتهاي اصلاحي و حضور خودجوش مددجويان در اين برنامه ها بازگشت مجدد در هيج زنداني نداشته باشيم.
    کمالي رئيس زندان مرودشت: مهمترين اولويت مسئولين در زندان مرودشت، توسعه و ترويج مفاهيم قرآني با محوريت نماز است در ادامه، اشکان کمالي رئيس زندان مرودشت اظهار داشت: بيکاري در زندانهاي سراسر کشور به عنوان مهمترين آسيب شناخته مي شود که به منظور پيشگيري از اين معضل بايد زمينه اشتغال و حرفه آموزي مددجويان فراهم گردد. وي خطاب به مسئولين حاضر در جلسه گفت: رشد جمعيت کيفري در زندان باعث اختلال در فرايند اصلاح و تربيت مددجويان مي شود که بايد به اين مسأله توجه جدي کرد.
    کمالي ادامه داد: در بحث اصلاح و تربيت مهمترين اولويت مسئولين در زندان مرودشت، توسعه و ترويج مفاهيم قرآني با محوريت نماز است و پس از آن راه اندازي مدرسه قرآني شيفتگان وحي با شناخت استعدادهاي مددجويان در زمينه مباحث قرآني در دستور کار قرار دارد. رئيس زندان مرودشت، همچنين بحث روان درماني و تأسيسات زيربنايي را از ديگر اقدامات مهم در اين مرکز معرفي کرد و تصريح کرد: سيستم هوشمند دوگانه سوز زندان مرودشت با جديدترين تجهيزات امروز گشايش يافت. وي اظهار اميدواري کرد که در آينده نزديک با راه اندازي بزرگترين کارگاه اشتغال و حرفه آموزي زندانهاي فارس در زميني به مساحت دو هزار و چهارصد مترمربع در زندان مرودشت صد درصد مددجويان را در زمينه حرفه آموزي و اشتغال بکارگيري نمايند تا همه مددجويان در بازگشت به جامعه با حرفه و ايده هاي نو وارد نظام اجتماعي شوند.
    حسيني فرماندار مرودشت: رشد جمعيت کيفري در زندانها زنگ خطري براي مسئولين و جامعه در همه عرصه ها مي باشد سيد يداله حسيني فرماندار مرودشت نيز با حضور در بين مسئولين و مددجويان گفت: فعاليتهاي زيربنايي و زيرساختي در زندان مرودشت به خوبي انجام گرفته است که به برکت انقلاب اسلامي و در راستاي اهداف انقلاب اين اقدامات صورت مي گيرد.
    حسيني افزود: شکل گيري جمعيت کيفري در زندان برگرفته از انجام رفتارهاي مغاير با هنجارهاي اجتماعي مي باشد. وي اظهار داشت: خداي متعال به منظور حفظ و صيانت از مقام انسان، عقل، اراده، پيامبر و کتب آسماني به انسان عنايت کرد تا از ظرفيتهاي موجود بهترين استفاده را داشته باشد بنابراين حق چنين مخلوقي اين نيست که با اين قابليتها بخشي از عمرش را در زندان سپري نمايد.
    فرماندار مرودشت اظهارداشت: خداوند سبحان تنها جايي که به خود احسنت گفت در خلقت انسان بود اما اين مسأله که تعدادي از هم نوعان و هم دينان ما در گوشه زندان به سر مي برند محصول چندين عامل مي باشد. وي تأکيد کرد: يکي از عوامل مهم خود فرد و از ديگر عوامل خانواده، مدرسه، محيط مي باشد که باعث شده با ناهنجاريهاي ايجاد شده توسط فرد، روانه زندان شود.
    فرماندار مرودشت خطاب به مسئولين گفت: اگر زندان محل تغيير و تحول رفتار زنداني نباشد ما تنها توانسته ايم جرم را در يک مقطع زماني به تأخير بياندازيم و اقدام مؤثري در اين زمينه انجام نداده ايم. حسيني اظهار اميدواري کرد که با استفاده از متخصصين در زمينه اصلاح و تربيت مي توان در ذهنيت و منش افراد تغييرات اساسي ايجاد کرد. اين مقام ارشد در شهرستان مرودشت افزود: يکي از مؤلفه هاي تغيير در رفتار زنداني ايجاد اشتغال و حرفه متناسب با علاقه ايشان مي باشد که با اقدامات صورت گرفته در زندان مرودشت اين تراواشات ذهني و فکري در حد مطلوبي مي باشد.
    فرماندار مرودشت در بخش ديگري از سخنانش ابراز داشت: کار انسان را مي سازد و کمتر اتفاق مي افتد که افراد صاحب حرفه به سمت اقدامات مجرمانه سوق داده شوند.
    وي تأکيد کرد: سهم ما به عنوان نماينده دولت خدمتگزار اين است که اگر فرصتي به منظور اشتغال و حرفه آموزي و مساعدت به خانواده زنداني فراهم شود در اين زمينه زندان مرودشت را مورد حمايت قرار دهيم و در بودجه سال آينده تسهيلاتي براي اين قشر آسيب پذير جامعه درنظر بگيريم. حسيني ادامه داد: رشد جمعيت کيفري در زندانها زنگ خطري براي مسئولين و جامعه در همه عرصه ها مي باشد که بايد در زمينه تحکيم و مباني خانواده، تعليم و تربيت، محيط، دانشگاه سرمايه گذاري و رسانه ها در اين راستا جامعه را هدايت نمايند.
    فرماندار مرودشت در پايان سخنانش اظهار اميدواري کرد که با فعاليتهاي فرهنگي و تربيتي صورت گرفته در زندان مرودشت روزي شاهد اين باشيم که اين مددجويان در بازگشت به جامعه خود باعث ايجاد و تحولات سازنده در جامعه باشند. در ادامه حجت الاسلام سيد موسوي نژاد رئيس حوزه علميه امام صادق مرودشت نيز سخناني ايراد نمودند گفتني است در اين مراسم، تهراني رئيس اداره حفاظت و اطلاعات،سرهنگ ابوالفضل احمدي فرمانده يگان حفاظت و مهندس خرمايي جهرمي مسئول و ناظر طرحهاي عمراني زندانهاي فارس، حجت الاسلام محمدنژاد رئيس دادگستري، چمن سرا دادستان، اعضاي شوراي شهر و ساير مسئولين دستگاههاي اجرايي مرودشت و معاون فرماندار پاسارگاد نيز حضور داشتند.




    نظرات بینندگان
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    4714
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari