صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 
+تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008

آخرین اخبار

  • ناتوی عربی فروپاشید
  • جوان ۲۶ ساله، برادر و نامزدش را به قتل رساند
  • جلسه هم‌اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت با بیمارستان مرودشت
  • قرآن سرچشمه ی آنچه از دنیا و آخرت می‌خواهیم است.
  • لایروبی بستر رودخانه کُر در ورودی شهر مرودشت
  • جمهوری اسلامی اکنون دست برتر در میدان دیپلماسی و جنگ می باشد
  • کنترل تنگه هرمز در اختیار ایران است
  • تامین نان با کیفیت مطالبه به‌حق شهروندان است
  • بانوان سیدان پیشگام کارآفرینی و رونق اقتصاد محلی
  • درخشش مرودشتی ها در لیگ برتر تکواندوی کشور
  • 18 هدف مهم متعلق به ارتش شرور امریکا طی دو موج عملیاتی مورد هدف قرار گرفتند.
  • بازار فروش؛ مهم‌ترین مطالبه هنرمندان صنایع‌دستی مرودشت
  • مرودشت در مسیر کشاورزی نوین؛ از آبیاری هوشمند تا تغییر الگوی کشت
  • تجلیل از خانواده ورزشکار شهید پویا یزدانی
  • عبدالحسین نجفی به عنوان ریس جدید آب و فاضلاب شهرستان مرودشت منصوب شد.
  • دستگیری ۱۷ سارق در طرح امنیتی مرودشت
  • عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، به عضویت هیأت تحریریه دو مجله ISI منصوب شد.
  • چرا ایران زد؟ چه نتیجه ای گرفت؟
  • بازدید سیدمختار امیری فرماندار مرودشت از کارخانجات آرد و بیسکوئیت دادلی
  • آغاز فصل برداشت جو در مرودشت
  • شناسایی دومین دندانپزشک قلابی در مرودشت
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی گندم مرودشت
  • خون شهدا باعث نجات دین، اسلام ورشد مسیر انقلاب شده است
  • مردم منشأ قدرت کشور هستند
  • گزارش تصویری: مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در سیدان
  • پتروشیمی شیراز؛ آلودگی و بیکاری در مرودشت
  • دستگیری زن سارق طلاجات کودکان در مرودشت
  • بازدید معاون وزیر آموزش و پرورش از مدارس سما واحد مرودشت
  • بازدید شهردار و فرماندار مرودشت از پروژه های عمرانی شهرداری
  • رئیس جدید اداره مخابرات شهرستان مرودشت معارفه شد
  •  

     

     


    زندگی در کنار پسماندهای عفونی!

    6373
    :كد
    8 آذر 1403

    انتقاد از عملکرد شهرداری و مراکز درمانی و بیمارستانی در رهاسازی زباله‌های عفونی در سطح شهر مرودشت



    عبور از خطوط قرمز امنیت سلامت مردم و تخطی از مقررات موجب مجازات‌هایی است که در قوانین مدیریت پسماند و آئین نامه اجرایی آن آمده است لذا عاملان تخلیه و دپوی پسماندهای عفونی و پزشکی و بیمارستانی در شهر مرودشت باید شناسایی و با آنها برخورد قضایی صورت گیرد.

    در حالیکه بیشتر  بیمارستان ها و مراکز درمانی در سطح کشور مجهز به دستگاه های پسماندسوز  هستند اما در اینجا و در شهر مرودشت و در مراکز درمانی و بیمارستانی گویا خبری از این دستگاه‌ها نیست و اگر هم وجود داشته باشد چرا باید زباله های عفونی که بسیار خطرناک نیز می‌باشند بایستی به راحتی در مسیر عبور و مرور و زندگی مردم رها شده باشند؟

    اگر مراکز درمانی در مرودشت فاقد این دستگاه ها هستند طی فرآیند قرارداری که با شهرداری درصدد دفع زباله های عفونی به صورت اصولی منعقد شده و طرفِ شهرداری موظف و مکلف به جمع‌آوری زباله‌های عفونی با ضریب دقت بالا و انتقال انها به سایت زباله ها هستند پس این زباله ها در سطح شهر چه می‌کنند؟ آیا شهرداری مرودشت به وظایف و رسالت خود عمل نمی‌کند یا مشکل از حوزه درمانی شهرستان است که در توافقات حاصله با مجموعه‌ی شهرداری متعهد به اجرای قرادادهای فی‌مابین نبوده؟
     

    بی‌گمان اما، هرچه هست اگر و اگر دعوایی هم وجود دارد نبایستی سلامت و امنیت شهروندان را هدف قرار دهد و هرچه زودتر بایستی به اینگونه ناهنجاری‌های زیست محیطی خاتمه داده شود.

     از سوی دیگر و با توجه به اینکه اکثر زباله های عفونی غیرقابل بازیافت هستند و سالیان متمادی طول می کشد تا دفع و تجزیه شوند لذا خطراتی که زباله های عفونی  بر منابع آب و خاک، وارد می کند بر سلامت و بهداشت جامعه اثرات نامطلوبی خواهد گذاشت در حالی که ایجاد آلودگی از مراکزی که خود متولی بهداشت و سلامت مردم هستند پدیده ای نادر و دور از ذهن است.

    دور این نکته بسیار حائز اهمیت است که؛ برای دفع اصولی پسماندهای بیمارستانی بهتر است اداره حفاظت از محیط زیست  شهرستان و بهداست محیط شبکه‌ی بهداشت و درمان مرودشت بر فرآیند بی خطرسازی و دفع صحیح زباله های عفونی نظارت مستقیم داشته و همچنین واحد خدمات شهرداری مرودشت در بخش اجرا موارد لازم را لحاظ و نسبت به انتقال‌ اصولی و سریع زباله‌های عفونی اقدام‌ نمایند.

    بر این اساس طرفین، یعنی دستگاه‌های بهداشتی، بیمارستانی و درمانی، محیط زیست و شهرداری مرودشت همگی باید به وظایف خود متعهد باشند یعنی بیمارستان ها تفکیک سازی پسماندها را درست انجام داده و شهرداری نیز فرآیند بی خطرسازی زباله ها را به صورت استاندارد انجام دهد و محیط زیست نیز نظارت ها را تشدید کند و از سویی دیگر بهتر است شهرداری مبلغ قرارداد خود را بر حسب خدماتی که ارائه می دهد تعیین کند و در این خصوص نیز شفاف‌سازی نماید.

     جهانمیر استخری مدیر پایگاه خبری تحلیلی اخبارمرودشت و سردبیر هفته‌نامه استخر

     




    نظرات بینندگان
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    1350
     
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari