ایدئولوژی توسعهی راههای مواصلاتی حوزه انتخابیه از زبان آقای نماینده/ از آغاز عملیات اجرایی تعریض و آسفالت محور فتح آباد تا اخذ ردیف بودجهای چند ده میلیاردی برای محور گردشگر پذیر تختجمشید به نقش رستم
بخش نخست، توسعهی راههای ارتباطی و مواصلاتی
اسفندیار عبدالهی با بیان اینکه تمام خواستهها و نیازمندیهای حوزه انتخابیه را با اولویت بندی مورد توجه قرار خواهم داد، تاکید کرد: یکی از مسائل مهم و اساسی در هر سه شهرستانِ مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد تسریع در روند پروژههای عمرانی در حوزهی راههای ارتباطی و مواصلاتی است و من بعنوان خادم شما در پارلمان کشور به جِد پیگیر رفع موانع موجود هستم.
🔹نماینده مردم شهرستانهای مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار اخبار مرودشت درخصوص مشکلات راههای مواصلاتی حوزه انتخابیه با بیان اینکه ما در حوزه راههای ارتباطی و مواصلاتی شهرستانهای مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به عنوان بزرگترین حوزه راهداری و شریانی کشور در استان فارس، با یک اَبَر چالشی روبرو هستیم که دارای مشكلات عديدهای از جمله وجود بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت و جرحی است گفت: بودجههای اختصاص یافته به حوزه راههای كشور بر اساس اقلیم جمعیتی تقسیم میشود نه وسعت! بر این اساس این موضوع مشکلی بزرگ برای هر سه شهرستان ما با این حجم از وسعت و جمعیت ایجاد کرده است به گونهای که در حال حاضر شاهد وضعیت نامناسب راههای ارتباطی حوزه انتخابیه هستیم بنابراين بایستی با ظرفیتسازی و تقسیم عادلانه اعتبارات در حوزه راهها بر اساس جمعیت و با رویکرد انضباط راههای ارتباطی شهرستانهای یاد شده بکوشیم تا نیازهای ترابری حوزه انتخابیه را هموارتر کنیم و این بسیار مهم است.
🔸عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در ادامه همچنین به زیرسازی، تعریض و آسفالت محور مرودشت- فتح آباد نیز اشاره کرد. وی با بیان اینکه این محور به جهت تردد مردم شهر فتح آباد و روستاهای همجوار به مرکز شهرستان از اهمیت ویژهای برخوردار است، اما متأسفانه سالهاست به دلیل بی توجهی به این مهم و تزریق اعتبارات محدود استانی سرعت عملیات اجرایی محور به کُندی پیش رفت و یا اصلا پیشرفتی نداشته است تصريح کرد: خوشبختانه با پیگیریهای صورت گرفته و ملی شدن ردیف بودجهای اینمحور، تا چند روز آینده شاهد عملیاتی شدن تعریض، بهسازی و آسفالت اینمحور که از ِن بعنوان محور مرگ یاد میشود خواهیم بود و من از همینجا این نوید را به مردم عزیز خواهم داد که، اینمحور ردیف بودجه ای افزون بر 40 میلیاردی دریافت کرده و بزودی پیمانکار رسما کار خود را آغاز خواهد کرد که امیدوارم مبارک مردم باشد.
🔹 اسفندیار عبدالهی در بخش دیگری از سخنان خود به محور مواصلاتی مرودشت به ارسنجان اشاره داشت و ادامه داد: تعریض و 4 بانده کردن این محور پرتردد و پرخطر از جمله آرزوهای مردم منطقه بود که از سال 95 بلاتکلیف در راهروهای بروکراسی اداری خاکمیخورد و هیچ عملیات اجرایی در این محور صورت نگرفت اما، به لطف خدا فاز نخست این محور نیزعملیاتی و اجرایی شد و چند کیلومتر آن تعریض و زیر بار آسفالتِ با استاندارهای روزِ راهسازی قرار گرفت و به یاری خدا عملیات تعریض و آسفالت باقیماندهی این مسیر در فازهای بعدی عملیاتی و سپس اجرایی خواهد شد.
👈 تخصیص ردیف بودجه ملی جهت تعریض و احداث پل محور مرودشت- درودزن
🔹این نماینده مجلس همچنین به یکی از پرتردد ترین مسیرهای عبوری و ترانزیتی و صدالبته حادثهخیز شهرستان نیز توضیحاتی را ارائه داد واضافه کرد: با پیگیریهای صورت گرفته مجوز ماده 23 وزارت را و شهرسازی پروژه راه مرورشت- درودزن در جنوب شهر مرودشت کُد ردیف بودجه دریافت کرد و تأییدیه ردیف اعتباری اننیز از تصویب گذشت و خوشبختانه اینمحور پرخطر نیز مراحل پایانی خود را سپری میکند و بزودی با اتمامپروژه، مسیر پتروشیمی به سمت روستای کوه سبز به بهرهبرداری کامل خواهد رسید و امیدواریم با اتصال این محور حیاتی به آزاد راه بتوانیم ردیف بودجهی مناسبی برابر همان ماده 23 را در دستور کار قرار داده و اخذ اعتبار کنیم هرچند که ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که پیرو نشست هایی که با شخص وزیر داشتم با توضیحاتی که مشاور طرح ارائه نمود مصوب کردیم که ایناَبَر پروژه نیز عملیاتی شود و هماکنون نیز در سازمان برنامه بودجه کشور پیگیر اخذ ردیف اعتباری هستیم تا به یاری خدا، ادامه این مسیر از گردنه دروزن به سمت کامفیروز و در نهایت اتصال به آزادراه عملیاتی و اجرایی شود.
🔸نماینده مردم شهرستانهای مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفتگوی ویژه خبری خود با خبرنگار اخبار مرودشت به سایر نقاط حادثه خیز راههای ارتباطی و مواصلاتی حوزه انتخابیه اشاره داشت و ابراز داشت:راههای مواصلاتی شهرستانهای مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به عنوان بزرگترین حوزه راهداری کشور و استان، دارای مشكلات عديدهای است که نیاز به جذب اعتبارات بیشتر است. تخصیص منابع مالی به قطعه سوم آزادراه بندرعباس- پاسارگاد، محور خُبریز توابع ارسنجان به سمت مناطق کُربال و خِرامه بطول تقریبی حدود 17 کیلومتر،اتصال کمربندی ارسنجان و پاسارگاد یکی دیگر از مهمترین پروژههای عمرانی در حوزهی راه است که امیدواریم هر دو پروژه تا پیش از سال نو به اتمام برسد. همچنین محور کامفیروز جنوبی به سمت بیضا و محور مواصلاتی و پرتردد کامفیروز جنوبی به سمت شمال غرب ( شهرستان سپیدان) از جمله پروژههای مهمی است که در سطح وزارتخانه راه پیگیر جذب اعتبارات آن بودیم که خوشبختانه این دو پروژه نیز با تعاملی که فی مابین ما و وزارتخانه مطبوع صورت گرفت، در نهایت منجر به اخذ ردیف اعتباری خود از سازمان برنامه و بودجه کشور شد که این امیدواریم هرچه زودتر در مسیر شکوفایی راههای ارتباطی و مواصلاتی دست پیدا نماییم.
🔹عبداللهی در ادامه گزارش پیگیریهای خود در حوزه راههای ارتباطی حوزه انتخابیه از پیگیری و أخذ منابع مالی در جهت تعریض و آسفالت راه مواصلاتی کوشکک- ابرج و همچنين تعریض پل قِرقِره به سمت روستاهای بالادست اینمسیر باریک و پرخطر سخن گفت و ادامه داد؛ تعریض پل درودزن بر روی رودخانه کُر از جمله طرح های عمرانی است که دهها سال بدون هیچگونه ردیف بودجهای بر زمینمانده بود و خوشبختانه عملیات تعریض و استحکام بخشی این پل مواصلاتی که محور شرق به شمال شهرستان را به هم متصل میکند، در دههی فجر امسال به بهرهبرداری میرسد و عملیات اجرایی پل دوم نیز با اعتبار 5 میلیارد تومان ردیف بودجهای خود را دریافت کرد.
🔸 تعریض و آسفالت محور تختجمشید به اسماعیل آباد و در ادامه اتصال این محور به محور ارسنجان، تعریف و تامین و پیشبینی ردیف بودجهای درخصوص جانماییِ دو میدان در محور میراث جهانی تخت جمشید به نقش رستم سه راهی نقش رجب و میدان دوم در مجموعهی نقش رستم با اخذ اعتبار 110میلیارد تومانی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ، تعریض، توسعه، آسفالت و اِلِمان در محور تختجمشید- نقش رستم، تامین اعتبار 110 میلیاردی دیگر در جهت بهسازی و آسفالت محور ارسنجان به منطقهی سرچاهان و عملیات تعریض و آسفالت محور سعادت شهر- به ارسنجان که همزمان با آغاز عملیات راه مرودشت به شهر فتح آباد عملیات اجرایی آن نیز آغاز خواهد شد از جمله طرح های عمرانی است که طی چند ماه گذشته پیگیری های لازم در سطح وزارتخانههای مطبوع را اخذ و ردیف بودجهای را از سازمان برنامه و بودجه کشور به خود اختصاص داده است.