صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 
+تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008

آخرین اخبار

  • ناتوی عربی فروپاشید
  • جوان ۲۶ ساله، برادر و نامزدش را به قتل رساند
  • جلسه هم‌اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت با بیمارستان مرودشت
  • قرآن سرچشمه ی آنچه از دنیا و آخرت می‌خواهیم است.
  • لایروبی بستر رودخانه کُر در ورودی شهر مرودشت
  • جمهوری اسلامی اکنون دست برتر در میدان دیپلماسی و جنگ می باشد
  • کنترل تنگه هرمز در اختیار ایران است
  • تامین نان با کیفیت مطالبه به‌حق شهروندان است
  • بانوان سیدان پیشگام کارآفرینی و رونق اقتصاد محلی
  • درخشش مرودشتی ها در لیگ برتر تکواندوی کشور
  • 18 هدف مهم متعلق به ارتش شرور امریکا طی دو موج عملیاتی مورد هدف قرار گرفتند.
  • بازار فروش؛ مهم‌ترین مطالبه هنرمندان صنایع‌دستی مرودشت
  • مرودشت در مسیر کشاورزی نوین؛ از آبیاری هوشمند تا تغییر الگوی کشت
  • تجلیل از خانواده ورزشکار شهید پویا یزدانی
  • عبدالحسین نجفی به عنوان ریس جدید آب و فاضلاب شهرستان مرودشت منصوب شد.
  • دستگیری ۱۷ سارق در طرح امنیتی مرودشت
  • عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، به عضویت هیأت تحریریه دو مجله ISI منصوب شد.
  • چرا ایران زد؟ چه نتیجه ای گرفت؟
  • بازدید سیدمختار امیری فرماندار مرودشت از کارخانجات آرد و بیسکوئیت دادلی
  • آغاز فصل برداشت جو در مرودشت
  • شناسایی دومین دندانپزشک قلابی در مرودشت
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی گندم مرودشت
  • خون شهدا باعث نجات دین، اسلام ورشد مسیر انقلاب شده است
  • مردم منشأ قدرت کشور هستند
  • گزارش تصویری: مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در سیدان
  • پتروشیمی شیراز؛ آلودگی و بیکاری در مرودشت
  • دستگیری زن سارق طلاجات کودکان در مرودشت
  • بازدید معاون وزیر آموزش و پرورش از مدارس سما واحد مرودشت
  • بازدید شهردار و فرماندار مرودشت از پروژه های عمرانی شهرداری
  • رئیس جدید اداره مخابرات شهرستان مرودشت معارفه شد
  •  

     

     


    از شهر میراث فرهنگی مرودشت به رییس جمهور

    نويسنده - خبرنگار: کمال شهبازی

     
    6567
    :كد
    پنج شنبه 13 شهريور 1404

    در میراث فرهنگی در طی مسیر چند ساله تهی از تخصص گردیده و اهل فن سکاندار این مسیر نیستند.



    شاید اولین ایرادی را که بتوان از دید یک لیدر فرهنگی گرفت پای صحبت های رییس جمهور  که نشستیم هیچ صحبتی از میراث فرهنگی پیش نیامد و مانند همیشه میراث فرهنگی مظلوم و در سایه بود

    در میراث فرهنگی در طی مسیر چند ساله تهی از تخصص گردیده و اهل فن سکاندار این مسیر نیستند.

    در مسیر توسعه در کلان کسی را وزیر بگذارید که آشنایی کامل با این نهاد در سایه داشته باشد

    ما خطای بعضی را در مورد پاسارگاد فراموش نمی کنیم هر چند بعد خطایی خود را پذیرفت

    و اما در مورد  شهرمان مرودشت که به حق می توان آنرا پایتخت میراث ایران دانست با این همه عظمتی که در تخت جمشید می باشد همیشه مورد بی مهری قرار گرفته است

    مقاله ای خواندم 
    به گزارش تجارت نیوز استناد به سایت (کورس رایت )
    در حالی که گردش مالی صنعت گردشگری از سال ۲۰۲۲ تا میانه تابستان ۸۵۴ میلیارد دلار بود سهم ایران به یک درصد از این رقم هم نمی‌رسید. 

    یعنی هیچ سهمی نداشتیم

    مطلب دوم که خیلی درد آور بود.

    بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری ایران رتبه دهم جاذبه باستانی  تاریخی و رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی را در جهان دارد.

    متاسفانه با این پتانسیل و این آمار بسیار بد در زمینه گردشگری باید گفت صنعت گردشگری را مرده  فرض کنیم.

    ما باید اکوتوریسم و بوم گردهای اطراف تخت جمشید را توسعه و مورد حمایت قرار دهیم

    تا هم از لحاظ اقتصادی ،اجتماعی رشد کنیم و هم مهاجرت را کمتر کنیم

    ما در ایران همه چیز را می توانیم بفروشیم حتی شب های کویری را
    چرا صدا و نور را در تخت جمشید محدود می کنیم و درآمد زایی نمی کنیم.

    رادیو و تلویزیون در سال هیچ برنامه ای از میراث فرهنگی خصوصا تخت جمشید ارایه نمی دهد 

    چرا باید در جواب بگوییم هیچ ؟

    ما چرا چادر بر روی تخت جمشید می اندازیم و از در آمد زایی آن غافل هستیم ؟
    در آینده وزارت گردشگری جانشین وزارت نفت خواهد شد 

    عربستان و کشورهای عربی را نیم نگاهی کنید.

    دوبی اروپا را در خود قورت داده است.
    وما هنوز در خم یک کوچه ایم.

    عرب ها عربی را رها کرده‌اند رو به زبان بین الملی انگلیسی آورده اند.

    در مجوز های گردشگری سیکل اداری سرمایه گذار را خسته و نا امید می کند و دست از کار می کشد.

    یک نگاه صحیح و ورود چند سرمایه گذار با ذوق می تواند دنیای هر مرودشتی و جوانی را تغییر دهد و امید به زندگی جوانان مرودشتی بدهد و همچنین به فقر مطلق پایان بدهند.

    با داشتن استودان های زیاد ،شهر استخر و نقش رستم یک مجموعه گردشگری و توریسم جالبی را می توان پایه گذاری کرد

    وجود تخت جمشید در مرودشت  رسالت خودش را ایفا کرده ولی ما نتوانستیم از نقش او در منطقه و زندگی بهره ببریم

    تخت جمشید یک فرهنگ است

    ایران ما به نوعی زاییده تخت جمشید است ولی ما به آن توجهی نداریم.

    همه جهانیان به تخت جمشید که می آیند سر تعظیم فرو می آورند.

    هخامنشیان جهان را توسعه دادند چرا ما به آن توجه نداشته باشیم.

    در زمینه دینی هم تخت جمشید به تفکرات کنونی ما نزدیک است. 

    در تمام کتیبه ها یکتاپرستی بیان شده است.

    احترام به ادیان و انسان سر لوحه تمام آن زمان بوده است.

    به دلیل ریشه های ما به این میراث بزرگ حامیان معنوی تخت جمشید باشیم و به جای اینکه ترک وطن و مهاجرت کنیم به هویت تخت جمشید خدمت کنیم

    از نگاه هر ایرانی، استان فارسی ،مرودشتی، این وضعیت در شأن و منزلت تخت جمشید نیست، آنرا دریابیم.

    این رسالت حفظ میراث 
    توجه به  رسالت برای نسل آینده مفید خواهد بود، بیاید برای یک بار هم شده یک خانه تکانی در نگاه به میراث جهانی تخت جمشید داشته باشید.

    تخت جمشید هویت ایران است

     




    نظرات بینندگان
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    812
     
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari